مشکیان:نگاه جناحی به میراث فرهنگی خیانت است


  • یزدفردا ""محمد علی مشکیان" دبیر شورای راهبردی رسانه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز در نشست این شورا با مهندس حمید بقایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: نقش رسانه ها در سناریوی رونق توریسم داخلی و خارجی و احیای میراث فرهنگی نقش اول به شمار می رود . میراث فرهنگی و گردشگری کشور سرمایه ملی ما است و نگاه تنگ جناحی به این حوزه فرهنگی ، نوعی خیانت در حق منافع ملی محسوب می شود .

مشاور رسانه ای روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت های رسانه ای در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت : با وجود نهادینه شدن فرهنگ سفر در جامعه هنوز حتی برخی روزنامه های کثیر الانتشار صفحه اختصاصی در این زمینه ندارند و البته جای خالی نشریه ای فراگیر ، پر تیراژ و جریان ساز با حضور نیروهای توانمند مطبوعاتی در این حوزه پر خبر کاملا به چشم می آید .

مشکیان گفت : در حوزه رسانه های دیداری و شنیداری نیز وضع به همین منوال است و در حالی که در کشورهای همسایه چندین شبکه رادیویی و تلویزیونی 24 ساعته مشغول پخش برنامه از جاذبه های تاریخی و توریستی خود هستند ، ما هنوز حتی یک شبکه رادیویی اختصاصی هم در این زمینه نداریم.

سخنگوی شورای راهبردی رسانه سازمان میراث فرهنگی با ارائه گزارشی از روند تشکیل شورا با مشارکت خود خبرنگاران ، زمینه سازی برای توسعه رسانه ای در عرصه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را به عنوان هدف اصلی تشکیل این شورا ذکر کرد و گفت : سازمان میراث فرهنگی با تشکیل این شورا به دنبال حمایت از فعالان رسانه ای ، خصوصا خبرنگاران فعال در این حوزه است و تصویب طرح های حمایتی مانند تشکیل صندوق حمایت از فعالان رسانه ای میراث و گردشگری و صدور کارت تسهیلاتی دیده بان نیز در همین راستا صورت گرفته است .

همچنین در این نشست هر یک از اعضای شورا به نمایندگی از کمیته های چهارگانه خبرگزاری ها ، روزنامه های کثیرالانتشار، خبرنگاران تخصصی و مدیران مسئول گزارشی از فعالیت های این کمیته ها ارائه کرده و به بیان دیدگاه های خود در زمینه تعامل سازمان با رسانه ها پرداختند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا